Mina lyckopiller

Min fantastiska morgon spenderades vid köksfönstret, beundrandes den otroligt fina soluppgången sippandes på en kopp varm honungs-/indian chaithé och knaprandes på rostat bröd med västkustsallad på. Och det är just sådana saker som gör livet värt att leva. De små ögonblicken när man känner frid, kärlek och närvaro i nuet. Tänk vilken fantastisk konstnär Gud är som skapat sprakande färger, underbara smaker och allt annat som vi inte kan passera i livet utan att beundra! En del har frågat vad jag äter för piller för att vara så glad och tillfreds hela tiden, mitt svar är ganska enkelt; mina alldeles egna lyckopiller! Lycka är att uppmärksamma de små sakerna runt omkring oss i vardagen och vara tacksam för dem!!

Dagens trafikprognos; The roadkiller strikes back!
Mycket trafik imorse. Sen till skolan. Klänningens dragkedja gick upp i ryggen och gick inte att laga. Snabbt hem och byta om. Ut på vägarna igen. Vattensamlingar. En rondell. Bromsar som inte vill ta ordentligt. Oj oj, det hade kunnat sluta illa! Tack och lov för bra reflexer och en stor skopa tur. Inga mufflonfår har blivit överkörda än! I framtiden hoppas jag att folk kan använda sina blinkers och låta bli att fara fram i rondellerna som biltjuvar. Självklart lät jag inte denna incident förstöra min dag! Och jag hann till skolan en minut innan lektionen började. Det är därför jag är så awesome!

Lycka är att ha trafikgudarna på sin sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0